Je bekijkt nu GWP Ardèche: 6de en 7de

GWP Ardèche: 6de en 7de

• Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Activiteiten

GWP 6des en 7des (Ardèche)

De leerlingen van het 6de en 7de jaar hebben er een fantastische GWP opzitten! We geven jullie graag een korte samenvatting per dag en heel wat leuke sfeerbeelden mee!

Dag 1: 6u30, uur van vertrek. Hier begon ons avontuur met een busrit van 12u. Met enkele tussenstops (een hapje eten en de benen even strekken) is het een zeer vlotte reis. We komen toe om 19u. op een prachtige locatie met mooi uitzicht én we worden verwend met een heerlijk buffet. Na deze maaltijd hebben we een spannende wandeling ondernomen in het donker op zoek naar de kapel. Na deze tocht nog een welverdiend drankje in de bar en een plonsje in het riviertje. Hoewel we de eerste dag nog niet veel hadden gedaan was het toch al een hele ervaring! Op naar meer avonturen…

Dag 2: We hebben onder de Pont d’Arc gekajakt, maar we konden niet altijd onze hoofden boven water houden. We hebben ook de Grotte chauvet 2 bezocht. Het was warm en zonnig tot we uit de grot kwamen het weer gekeerd was, maar dat hield ons niet tegen om naar het museum en de lichtshow te gaan. We sloten de dag af met een leuke karaoke in het hotel.

Dag 3: Het werd alweer een zonnige en mooie dag vandaag! In de voormiddag gingen we richting het gezellige middeleeuwse dorpje Uzès. Kuieren op de typische markt, een ijsje of andere streekproducten proeven, de kathedraal bezoeken of gewoon de sfeer in de kleine verkeersvrije straatjes opsnuiven. In de namiddag reden we richting Pont du Gard waar we na een korte inleidende film het leerrijke museum konden bezoeken om dan zo de prachtige Pont du Gard met onze eigen ogen te bewonderen. Voor vele leerlingen kon een verfrissende duik in de rivier met het aquaduct in de achtergrond zeker niet ontbreken!

Dag 4: Een stralende dag in Avignon! Genieten van deze mooie stad, een treinritje langs alle bezienswaardigheden, een ijsje voor het Palais des Papes, een bezoek met Histopads aan het Palais des Papes, kortom een geslaagd bezoek aan de stad van de beroemde Pont d’Avignon! Afsluiten doen we vandaag in een zaaltje met muziek, dans en vooral ambiance!

Dag 5 en laatste dag in de Ardèche: een mooie wandeling van 8 km. waarbij we het oude pittoreske dorpje Lanas bezochten. Tijdens het middageten konden we ons Lena die 18 werd vandaag verrassen met een taart met vuurwerk! In de namiddag was er een keuze aan activiteiten: het zwembad, een petanquetoernooi, een wandeling naar de top van de berg, gezelschapsspelletjes en voor sommigen gewoon wat chillen. Rond 19u. is het vertrek voorzien en dan zullen we na een nachtelijke busrit Zelzate terug bereiken morgenvroeg tussen 7u30 en 8u.